Alıştırma Devresinde Uyulması Gereken Genel Kurallar
ALIŞTIRMA DEVRESİNDE UYULMASI GEREKEN GENEL KURALLAR
- Çocuğunuz bir yetişkin eşliğinde (anne,baba,büyükanne,büyükbaba,bakıcı ile) tavsiye edilen saatte gelir.
- Yetişkin , idarenin göstereceği odada,çocuk öğretmen eşliğinde sınıfa girer.
- Amaç okulda öğretmenin aktif olması,yetişkinin pasif olması ki çocuk öğretmeni ile iletişme girip,güven aktarımını gerçekleştirebilsin.Pasiften kastımız,çocuk yanına geldiğinde sözel diyaloğa girilmemesi, insiyatifin ele alınmadan kısa cevaplar verilmesi ve yapılan işe (kitap okuma v.s) devam edilmesidir.
- Eğer çocuk bir şey talep ediyorsa (su isteme,ayakkabı bağlama v.s) öğretmene devredilmesi uygundur.Çocuğa “ablana söylemelisin” değil de “öğretmenine söylemelisin” şeklinde uyarılarda bulunmak gerekir ki okuldaki çocuk ile ilgilenen yetişkinin öğretmen olduğu iyice kavratılsın.
- Öğretmen talep etmezse, kesinlikle sınıflara girilmemesi rica olunur.Çocuğun zihninde hem okul , hem (yetişkin) anne olur imajı yerleşmemeli.Evde anne,okulda öğretmen etkin olmalıdır.
- Okula danışılmadan okul ile ilgili hiçbir evrede söz verilmemelidir.
- Bu devrede istikrar ve güven temel ilkelerdir.
- Her değişiklik ne kadar olumlu da olsa,okula yeni başlamak bir yorgunluk ve gerginlik getirebilir.Bu sırada çocuğunuz daha GERGİN ve HIRÇIN bir devre geçirebilir.Hoşgörülü olun ve tartışmaya girmeyin,şikayetlerin de ikna etme yoluna da gitmeyin,zira çocuğunuza ikna olunacak bir olay varmış gibi gelebilir.
- Evde okulla ilgili soru sormayın ki kendini sorgulanmış hissetmesin,anlatımı çocuğun kendi arzusuna bırakın.